„Méně je někdy více“ – jak vytírat podlahy a ušetřit peníze

Přeji krásný čas Vám, kteří se zajímáte o to, jak nejefektivněji a radostněji uklízet.

Poslední dobou se mě klienti ptají, kolik používat přípravku na mytí podlah. Panují mylné informace, že čím více, tím lépe. Není tomu tak. Naopak, „přiměřeně, přiměřeně… a méně, je v tomto případě více“.

Výrobci a prodejci přípravků doporučují určité dávkování a většina lidí to dodržuje, protože si myslí, že je to správně.

„Výrobci“ a „prodejci“, kterým nejde o zákazníky, ale v první řadě o zisk, chtějí, aby měli co největší odběr a prodej daných přípravků, proto doporučují dávkování, které uvádějí na etiketách.

Nevím, jak často vytíráte podlahy? Dejme tomu, že Vy, kteří máte rádi čisto, tak 2 x týdně. Většina výrobců uvádí na 5 l čisté vody jeden uzávěr přípravku, což může být i 25 ml a více. Pokud toto dávkování dodržujete, vytíráte 2 x týdně a přípravek je hodně koncentrovaný, tak po nějaké době se vytvoří na podlaze film (zanesou, spíše zalepí se póry).

Zda máte „zalepené podlahy“, zjistíte pohledem proti světlu – je na nich takový film, že můžete vidět jakékoliv stopy od nohou, nábytku atd. A přitom podlaha není zašlá, ani špinavá. Toto je zjednodušené vysvětlení.

Samozřejmě, počítám s tím, že měníte vodu a vytíráte čistou vodou s přidáním přípravku na podlahy! Díky této velké spotřebě přípravků nejen, že si „zalepíte podlahu“, ale ani nešetříte životní prostředí. Hlavně není třeba používání takové koncentrace, aby byla podlaha čistá!

Vyzkoušejte poloviční dávkování a uvidíte, jak podlaha bude vypadat.

Jestli je toto Váš případ, doporučuji nějakou dobu podlahy umývat jen čistou vodou, dokud tento efekt nezmizí, a poté dávkovat poloviční doporučené dávkování výrobcem přípravku, který používáte.

A ještě jedno doporučení: na mytí podlah používejte přípravky s obsahem alkoholu. Lépe myjí a díky odpařování alkoholu nevznikají šmouhy.

Věřím, že jsem Vám pomohla a přeji krásný čas a úklid s radostí 🙂

Vaše Kat. „podlahová“

Kateřina Larischová
majitelka firmy Fresh Business s. r. o. se 17-ti letou zkušeností v profesionálním úklidu.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *